m.bidou@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Marc Bidou er konsernsjef i Belendi, et selskap han grunnla i 1999. Det opprinnelige konseptet var å hjelpe bedrifter med å øke kundenes lojalitet, noe som ble stadig vanskeligere ettersom internett vokste. Denne strategiske visjonen gjorde det mulig for selskapet å utvikle seg raskt: internt ved å tilby internettbaserte markedspaneler og eksternt ved å kjøpe flere ledende selskaper i sine respektive markeder i Storbritannia, Tyskland og Marokko.
Marc er også nøkkeltallet for store kontoer, særlig innen bank og forsikring, distribusjon, turisme og telekommunikasjon.
Marc begynte karrieren hos Walt Disney Company i 1990 og ble forretningsutviklingssjef for Disney Interactive (Europa, Midtøsten og Afrika) i 1995.
Han har en mastergrad i ledelsesvitenskap ved Université Paris IX Dauphine, et DESS-diplom i finans fra Institut d'Etudes Politiques de Paris samt en mastergrad i strategisk ledelse fra HEC Paris.